Новини

Інноваційний підхід до фізкультурно-оздоровчої роботи з дошкільнятами

13 квітня 2018 року на базі ДНЗ №1 «Зіронька»методистом районного методичного кабінету відділу освіти Яготинської районної державної адміністрації Миненок О. В. було проведено засідання районного методичного обєднання вихователів дошкільних навчальних закладів на тему: «Сучасні підходи до фізичного розвитку дошкільників».
Проблеми фізичного розвитку дошкільнят, зміцнення та збереження їхнього здоров’я ніколи не втрачають своєї актуальності.   Відомо, що дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаментуфізичного і психічного здоров'я. Проте в  умовах активного впровадження комп’ютерних технологій різко знизилась рухова активність дітей, як наслідок - підвищився відсоток дітей з ослабленим здоров’ям. Діти при вступі до дитячого садка відчувають "руховий дефіцит", затримується віковий розвиток швидкості, спритності, координації рухів, витривалості, гнучкості і сили. Багато з них мають зайву вагу, порушення постави. Тому, перед педагогами постало завдання: проводити систематичну профілактичну роботу, спрямовану назниження захворюваності та зміцнення здоров'я дітей.  З метою вирішення даної проблеми, яку обґрунтувала Оксана Вікторівна, педагоги дошкільних навчальних закладів Яготинщини  підвищували свої професійні навички та теоретичні знання.
У теоретичній частині вихователь-методист ДНЗ №5 «Берізка» Заморока Н.М. розповіла про переваги використання в процесі фізичного виховання дошкільників відомих фізкультурно-оздоровчих методик та інноваційних технологій, адаптованих до вікових особливостей дітей дошкільного віку. Наталія Миколаївна наголосила, що такі технології повинні в першу чергу сприяти корекції не лише фізичного, психомоторного, але і мовного, емоційного і загального психічного розвитку.
Досвідом використання сучасних фізкультурно-оздоровчих методик у практику роботи дошкільних навчальних закладів поділилася вихователь-методист Хавтирко В. Г., яка розповіла, що педагоги ДНЗ №1 «Зіронька»  почали впроваджувати нові форми організації фізкультурних занять з використанням нетрадиційного спортивного обладнання – степ-платформ, що дало змогу  підвищити у дітей інтерес до занять фізичною культурою, до спортивних та рухливих ігор; покращити рівень фізичних якостей дітей, збільшити опір організму дітей до захворювань. Степ-платформа — це фізкультурне обладнання, необхідне для занять степ-аеробікою, що в свою чергу являє собою різновид занять фізичними вправами під музичний супровід,  в основу якого покладено різні способи спуску та підйому на спеціальну степ-платформу. Степ-аеробіка сприяє розвитку рухливості суглобів, формуванню зводу стопи, удосконаленню координаційних здібностей дитини, зміцнює  м’язи черевного пресу, плечового поясу, м‘язів спини, позитивно впливає на діяльність органів кровообігу і дихання, на серцево-судинну систему, сприяє посиленню обмінних процесів в організмі дітей дошкільного віку. Учасники семінару ознайомилися з формами та методами роботи, загально дидактичними вимогами до організації занять зі степ-аеробіки.
У практичній частині засідання учасники мали змогу переглянути сюжетне заняття з фізичного розвитку у старшій групі, проведеного вихователем з фізкультурно-оздоровчої роботи Щербатюк І. О. «Подорож на острів Вітамінія». Спортивна зала ДНЗ №1 «Зіронька» перетворилася на узбережжя моря, до якого пришвартувався корабель. Відважні моряки на чолі з капітаном зійшли на берег острова Вітамінія, щоб поповнити запаси смачних і корисних фруктів. Під ритмічний музичний супровід діти виконували вправи загально розвиваючого характеру на степ-платформах, вправлялись у різних видах ходьби та бігу, удосконалювали вміння стрибати зі степів у глибину, ходити приставним кроком по канату, повзати по гімнастичній лаві, підтягуючись на руках.  Особливий шквал емоцій у дітей викликала рухлива гра «Моряки і шлюпки». Заняття проведено на високому методичному рівні, структура заняття, методи роботи відповідали віковим та програмовим вимогам. Про ефективність застосування степ-аеробіки у фізкультурно-оздоровчій роботі свідчать високі показники ефективності заняття: моторна щільність становила 84%, тренувальний ефект – 135 ударів/хв. Мету заняття досягнуто у повному обсязі.
Після обговорення заходу учасники засідання прийняли методичні рекомендації:

1.    Сприяти впровадженню інноваційних технологій, щодо підвищення результативності фізичного розвитку.

2.    З метою оптимізації фізичного навантаження на дітей педагогам особливу увагу приділити використанню нетрадиційного спортивного обладнання (н-д: степ-платформи).

3.    Проводити просвітницьку роботу з батьками вихованців для ознайомлення із сучасними перспективними педагогічними технологіями фізкультурно-оздоровчого напряму та подальшого їх використання.